Klanten & BE(E)

onlyhuman

Medewerkers van OnlyHuman hebben de inspiratiesessie gevolgd over Diversiteit & Inclusie en onbewuste vooroordelen. De inspiratiesessie is een voorloper op de training om onbewuste vooroordelen te verminderen in de praktijk.

Den Haag Diversiteit

Gemeente Den Haag heeft een eigen taalboekje ontwikkeld. In dit taalboekje worden medewerkers meegenomen om in 5 stappen inclusiever te communiceren. Tijdens Diversity Day heb ik de deelnemers in een (online) inspiratiesessie meegenomen in het belang van inclusieve communicatie en hoe je hier in de praktijk mee aan de slag kan gaan.

UVA diversiteit

Voor de D&I klankbordgroep van Universiteit van Amsterdam (UVA) en Hogeschool van Amsterdam (HVA) heb ik een inspiratiesessie gegeven over Diversiteit en Inclusie op de werkvloer. Samen met de leden zijn we aan de slag gegaan met prikkelende stellingen en het uitwisselen van ervaringen. Het doel van de klankbordgroep is om diversiteit binnen de UVA en HVA te vergroten en de inclusie te versterken.

 

Voor Diversity recruitment ben ik aan de slag gegaan met de positionering en heb ik de verschillende touchpoints van de customer journey & candidate journey in kaart gebracht.

Gemeente Enschede diversiteit

Tijdens Enschede Ontwikkelt Festival heb ik een interactieve workshop over onbewuste vooroordelen gegeven.  De deelnemers hebben uitleg gekregen over wat diversiteit en inclusie is en hoe dit er in de praktijk uitziet en voelt. Hiernaast zijn we actief aan de slag gegaan met het verminderen van onbewuste vooroordelen door interactieve casussen, oefenen en het delen van ervaringen. 

Kadaster diversiteit

Op Diversity Day zijn medewerkers uitgenodigd om voor een workshop Gemiste impact door onbewuste vooroordelen. Tijdens de workshop hebben de deelnemers meer uitleg gekregen over wat diversiteit en inclusie is en hoe dit er in de praktijk uitziet. Hiernaast zijn we actief aan de slag gegaan met het verminderen van onbewuste vooroordelen door interactieve casussen, oefenen en het delen van ervaringen. 

Hoe creëer je een inclusieve organisatie & hoe trek je (meer) diversiteit hiermee aan?

Samen met Nest ben ik aan de slag gegaan met om diversiteit en inclusie onderdeel te maken van de organisatie en de wijze waarop bezoekers worden aangetrokken. Onderdeel van dit traject: diversiteit & inclusiescan, workshop (diversiteit, inclusie, verbinden vanuit talenten, onbewuste vooroordelen en inclusieve marketing & communicatie) en een diversiteitshandboek.

Diversiteit & Inclusie

Voor het project micro-influencers heb ik voor eerste jaars communicatiestudenten de workshop Hoe bouw je een inclusief merk? gegeven. Tijdens deze workshop hebben we stilgestaan bij de thema’s diversiteit, inclusie, onbewuste vooroordelen, inclusieve communicatie en hoe je diversiteit als merkwaarde doorvertaald (intern & extern).

In samenwerking met De Redactie geef ik de trainingen inclusief communiceren (individuele deelnemers). Kijk op De Redactie  voor de actuele data.

Leerdoelen van de workshop

  • Je kunt uitleggen wat diversiteit en inclusie is.
  • Je snapt hoe aannames en onbewuste vooroordelen (unconscious biases) effect hebben op communicatie.
  • Je leert hoe je inclusief kunt communiceren zonder doelgroepen uit te sluiten.
  • Je herkent het effect van inclusieve communicatie.
  • Je begrijpt wat de principes zijn van inclusieve communicatie.
  • Je kunt zelf aan de slag gaan met inclusief communiceren binnen je eigen organisatie.
  • Je krijgt concrete tools om effectief en inclusief te communiceren.

Alle medewerkers van Lexence zijn uitgenodigd voor de workshop Unconscious Bias. Tijdens de workshop zijn we actief aan de slag gegaan met het verminderen van onbewuste vooroordelen door interactieve casussen, oefenen en het delen van ervaringen. 

Leerdoelen van de workshop:

  • Het belang van diversiteit & inclusie
  • Wat is unconscious bias? 
  • Welke impact heeft dit op de besluitvorming in een organisatie
  • Hoe kan je unconscious bias minimaliseren

 

Voor Universiteit Leiden heeft Madhu de workshop Inclusief communiceren gegeven.

Leerdoelen van de workshop

  • Je snapt hoe aannames en onbewuste vooroordelen effect hebben op communicatie
  • Je leert hoe je inclusief kan communiceren zonder doelgroepen uit te sluiten
  • Je herkent het effect van inclusieve communicatie
  • Je begrijpt wat de principes zijn van inclusieve communicatie
  • Je kunt zelf aan de slag gaan inclusief communiceren binnen de eigen organisatie.
  • Je krijgt concrete tools om effectief en inclusief te communiceren
Diversity Day 2020

Mijn persoonlijke én zakelijke missie is om Nederland inclusiever te maken. Ook op Diversity Day🌈 draag ik mijn steentje bij.  Waarom? Zodat mijn dochter 💁🏽‍♀️ kan zijn wie ze is en kan worden wat ze wilt. En niet alleen mijn dochter, maar al onze kinderen. Zij zijn onze toekomst. Voor Diversity Day 2020 heb ik er voor gekozen om de online masterclass Waardevol Onderhandelen voor vrouwen gratis beschikbaar te stellen.

Onderwerpen die naar voren kwamen in de masterclass:

  • Wat & waarom is er een (Gender) Pay Gap in Nederland
  • Waar onderhandel je voor?
  • Wanneer kan je het beste onderhandelen?
  • Effect door waardevol onderhandelen
  • Tips & inzichten die je direct kan inzetten
Code-diversiteit

Code Diversiteit & Inclusie heeft in de zomer van 2020 een reeks (online) masterclasses ontwikkeld voor de cultuurprofessional. Vanuit mijn expertise mocht ik de deelnemers meenemen over hoe je een breed en divers publiek aanspreekt.

De leerdoelen van de masterclass:

  • Alles over de kracht van een relatie opbouwen met het publiek/de bezoeker
  • Hoe je nieuwe publieksgroepen en bezoekers aantrekt en bindt
  • Welke marketingactiviteiten je kunt inzetten om een duurzame relatie op te bouwen met een publieksgroep

Hoe maak je Diversiteit zichtbaar & Inclusie voelbaar?
Voor Universiteit Leiden hebben we een “Inclusief Communiceren”-scan gedaan op de verschillende 
on- en offline communicatie uitingen. Hiernaast hebben we voor de medewerkers een toolkit en een checklist opgesteld. Deze toolkit & scan gaat helpen om op een uniforme & inclusieve wijze te communiceren.

Resultaat

  • Bewustwording D&I vanuit Marketing & Communicatie perspectief
  • Toolkit Diversiteit (why, richtlijnen, tone of voice & point of view)
  • Inclusief Communiceren checklist 

 

Training Marketing Solutions

Hoe kan je de doelgroep verleiden, binden & boeien?
Deze vraag staat centraal tijdens de Training Marketing Solutions.
Onderwerpen die in de training aan bod komen zijn:

  • Code Diversiteit
  • Hoe ziet de ideale bezoeker (publiek) eruit?
  • Welke bezoekersreis doorlopen zij?
  • Vinden, binden en boeien met diversiteitscommunicatie

 

Voor Universiteit Leiden heeft BE(E) een workshop gegeven over “Hoe maak je diversiteit zichtbaar” en een 2 daagse training over hoe ga je om met Diversiteit binnen Marketing & Communicatie. 

Leerdoelen van de training

  • Bewustwording van diversiteit in communicatie & marketing. 
  • De toepassing en gebruik van “inclusief” taalgebruik.
  • Inleven in de interne en externe doelgroep. 
  • Handvatten om direct toe te passen in de praktijk.

In de trainingsdagen kwamen onder andere de volgende onderwerpen aan bod: de Why van diversiteit, divers denken en doen, de rol en het resultaat van diversiteit in een team en genderneutraal & divers communiceren. In de vorm van een persona en een studentenreis is de theorie doorvertaald naar de praktijk. 

Sazas logo

Sazas is de verzuimspecialist voor het MKB. Ze helpen ondernemers en bedrijven om verzuim te voorkomen en te verlagen. Dit doen ze door het inzetten van o.a. de verzuimspecialist, interventies en door kennis te delen op het gebied van verzuim. Madhu, Merkstrateeg BE(E), is ingezet in de rol van Manager Commercie. 

Doelen waar Madhu momenteel aan werkt:

  • Customer Experience implementeren met als doel het creëren van tevreden klanten en ambassadeurs.
  • Het aantrekken van nieuwe klanten in een nieuwe markt.
  • Verbinden van de verschillende teams met als doel om effectiever en efficiënter de klant te kunnen bedienen.
  • Introductie van een nieuw product / propositie – MKB Verzuim-ontzorgverzekering.
  • De ambitie om voor de derde keer op rij NR 1. in Klanttevredenheid te worden.
  • Realiseren jaaromzet.

Presentatie diversiteit & inclusie op de werkvloer

TOTE-M Adviesbureau

TOTE-M is het bureau op het gebied van een klantgerichte cultuur én klantbeleving. Zij helpen bedrijven om de klant in het DNA te krijgen, onder andere in de dienstverlening en bij de medewerkers. Dit doen zijn door op maat gemaakte programma’s en trainingen.

BE(E) is ingezet om het merk verder te laden, zowel online als offline. En meer online zichtbaarheid te genereren, onder andere op social media. Een van de resultaten van de samenwerking is dat het aantal volgers, de interactie op social media en de vindbaarheid van TOTE-M vergroot zijn. 

Portret in Bedrijf

Portret in bedrijf

Enith legt met haar bedrijf  Portret in Bedrijf de merkbeleving vast in beeld. Ze werkt veel met ondernemers die hun verhaal willen doorvertalen in een foto of video. Dit doet ze op een natuurlijke manier, waarbij er oog is voor de ondernemer, het merk en het verhaal. 

Samen met Enith is BE(E) aan de slag gegaan om haar positionering aan te scherpen. Er is een heldere positionering geformuleerd en een doorvertaling gemaakt naar hoe dit er op social media tot leven komt. Hierin spelen het laden van de deskundigheid van Enith en het resultaat waar zijn samen met de ondernemer naar toe werkt een prominente rol. 

HUNCH

HUNCH

Samen met Ferdy Karto organiseert BE(E) het event HUNCH. Madhu en Ferdy kwamen op het idee om echte verhalen van ondernemers en ondernemende mensen te delen. Geen “kijk mij eens” verhalen, maar echte verhalen die een podium verdienen. Verhalen die anderen inspireren om aan de slag te gaan met hun Hunch. Tijdens HUNCH delen ondernemers en ondernemende mensen hun reis: waar ze vandaan komen, hoe ze geïnspireerd zijn, hoe ze invulling hebben gegeven aan het realiseren van hun missie en welke uitdagingen ze hebben ondervonden tijdens hun reis. Het zijn verhalen, die je mogelijk kunnen inspireren om jouw hunch te volgen of een nieuw perspectief te krijgen hoe jij tot betekenisvol handelen komt.

Naast het organiseren, de marketing & communicatie is Madhu ook de dagvoorzitter van HUNCH.

 

Presentaties, Workshops & Lezingen

Workshop “Zichtbaar met Linkedin”
Samenwerking met Studenten uit Suriname

Workshop “Hoe creëer je de ultieme branding?”
Computer Futures &  Ineffable

Workshop “Hoe maak je diversiteit zichtbaar”
Universiteit Leiden & Gemeente Den Haag

Workshop “Zichtbaarheid vergoten”
Verschillende netwerkclubs binnen Den Haag

Workshop “ Hoe kan je de expertstatus laden en de online zichtbaarheid vergroten”
Premium Consultants