
- Beschrijf je de kleur van een panty als huidkleurige of lichtbruin?
- Gebruik je het woord handicap of lichamelijke beperking?
- Breng je een gezin in beeld met een man, vrouw en kind of met 2 mannen en een kind?
- Spreek je jouw lezer aan met ‘beste heer/mevrouw’ of laat je het gender in het midden?

Onze eigen leefwereld
Iedereen heeft onbewuste vooroordelen. Ook jij. Dit noemen we ‘unconscious biases’. Hoe jij de wereld ziet en de mening die je vormt ontstaat onder andere door de omgeving waarin je opgroeit, je ervaringen, de mensen met wie je bevriend bent en de tv-programma’s die je kijkt. In je communicatie neem je deze vooroordelen soms automatisch mee. Waardoor je zonder dat je dat in de gaten hebt personen uitsluit.

Leren en doen
Wat als jij in je communicatie wel wegblijft van clichés en stereotypen? Je herkent en erkent dan mensen hun verschillende diversiteitskenmerken en identiteiten. Dit laat je daarna zien in woord, beeld en daad. Je zorgt hierdoor dat personen zich gehoord en gezien voelen. Kortom, je maakt verbinding met een brede en diverse doelgroep: binnen jouw organisatie, in de buitenwereld, met talenten en hun ideeën.
Aan de slag!
Wil jij ook:
- een divers publiek aanspreken, raken en binden?
- luisteren naar verschillende inzichten en perspectieven?
- de verschillen weten tussen diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie?
- begrijpen hoe aannames en onbewuste vooroordelen effect hebben op communicatie?
- blinde vlekken zichtbaar maken?
- handvatten krijgen voor een inclusievere contentcreatie?
- wederzijds begrip creëren?
Neem dan contact met ons op voor de verschillende mogelijkheden.
Heb je interesse in een webinar, training of handboek?
Wij denken met je mee over het vormgeven van inclusief communiceren binnen jullie diversiteitsprogramma.